Ансамбль - Хорове мистецтво - Каталог статей - "Маківка"
Головна » Статті » Хорове мистецтво

Ансамбль
Ансамбль

Хор є колектив, який має своєю метою співати гуртом, спільно. Звідси виникає специфічна особливість хорового співу – спільне звучання окремих співаків хору в одному, загальному цілому, що й зветься ансамблем.

Ансамбль – слово французьке (ensemble – разом, вкупі, ціле, узгодженість); воно висловлює поняття про спільну, колективну працю.

Первісним елементом хорового ансамблю є так званий ансамблевий звук. Це звук певної висоти, відтворюваний кількома співаками. Він може бути двох родів: унісонний і гармонічний.

Унісонний ансамбль ми маємо в одноголосному хорі або в звучанні окремої партії хору.

Гармонічний ансамбль – це співання акорду кількома співаками або хоровими партіями.

Якщо на кожен акордний звук припадає по одному співакові, то ми маємо сольний гармонічний ансамбль. Виконання акорду ансамблями хорових партій дасть масовий гармонічний ансамбль.

Не можна думати, що ансамблевий звук високої якості – тобто злагодженість, насиченість, краса й барвистість звучання – може бути легко досягнутий. Ні, для цього потрібна велика майстерність, уміння пристосувати звучання голосу окремого співака до голосів інших партнерів. Уміння подати хороший ансамблевий звук досягається тривалою наполегливою, упертою працею і, крім того, що найголовніше, воно потребує почуття ансамблю.

Досягненню унісонного ансамблю сприяють такі умови: приблизна однотембровість голосів співаків у хоровій партії, більш-менш однакова сила голосів, зручна теситура, правильно взяті голосові звуки, природний нюанс, єдина вокальна культура співаків.

Правильне положення рота при відтворенні голосових дуже істотно впливає на ансамблеву злитість та якість звука як такого.

Гармонічний ансамбль, тобто врівноваженість і злиття всіх тонів акорду в одне правильне, м’яке і органоподібне звукосполучення, може до певної міри регулюватися дотриманням деяких умов, а саме: кількість та якісної рівноваги хорових груп, зручного розміщення акорду, мелодичного положення акорду, теситури, виду акорду, нюансу, темпу, кваліфікації співаків хору та їх природних музичних даних.

Дуже часто нюанс є вирішальною умовою для досягнення ансамблю. Наприклад, акорд у високій теситурі при нюансі forte звучить добре, легко, природно, тобто в ансамблі. Той же самий акорд при нюансі piano стає важким для хорошого звучання і вимагає штучного пристосування.

Темп теж впливає на якість ансамблю. Повільні й помірні темпи – сприятливі умови для досягнення ансамблю. Виконавці встигають ясно усвідомити звучання акорду і інстинктивно дають хорошу ансамблеву злагодженість. Швидкі темпи такої зручності не дають.

Нарешті, найважливішим і вирішальним фактором в досягненні гармонічного ансамблю при всіх зручних і незручних умовах є кваліфікація співаків, їх ансамблеве почуття, нерозривно зв’язане з природною музичною обдарованістю. Чим більше в хорі музично обдарованих співаків-ансамблістів, тим легше досягається гармонічний ансамбль і перемагаються легко й швидко ансамблеві незручності хорової партитури.


Категорія: Хорове мистецтво | Додав: Мелодія (05.04.2011)
Переглядів: 1257 | Теги: хоровий спів, краса й барвистість звучання. унісо, злагодженість, Ансамбль у хорі, гармонічний ансамбль, насиченість, хорове мистецтво | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Будемо вам дуже вдячні, якщо ви розмістете нашу кнопку на своєму сайті

Народний вокальний квартет Маківка

Корисні посилання